MACAM MANA NAK HILANGKAN STRETCH MARK PADA KULIT?





Stretcmark atau selulit

“ SAYA BARU GUNA SEKALI SEHARI SELAMA SEMINGGU, WARNA UNGU STRETCH MARKS SAYA DAH BERANSUR HILANG”πŸ™‚- pengguna Palmer’s Cocoa Butter Formula Massage Cream for Stretch Marks πŸ€°πŸ»



Stretch marks atau dikenali sebagai selulit merupakan salah satu masalah bagi ibu- ibu mengandung dimana ia dikatakan mampu menjadi salah satu tekanan buat ibu- ibu baru. Namun begitu, selulit bukan sahaja menjadi masalah buat ibu-ibu mengandung, malahan lelaki dan wanita bujang juga mengalami masalah yang sama


Selulit merupakan salah satu parut yang timbul berbentuk garisan selari, gatal, berwarna kemerah –merahan sehingga keunguan secara berperingkat. Ianya adalah proses kulit merenggang akibat penyusutan kolagen dan sebagainya.

Pada umumnya, selulit muncul di beberapa bahagian badan seperti dada, betis, peha pinggul dan punggung. Wanita hamil mengalami masalah ini akibat pembesaran serta perubahan bentuk badan apabila mengandung dan gangguan hormon.


Antara faktor menyumbang kepada parut ini pula mulai kelihatan pada bahagian badan lelaki dan wanita apabila :


Mengalami penurunan berat badan yang drastik

Obesiti

Akil baligh

Menggunakan rawatan kortikosteroid dalam jangka masa yang lama.

PALMER’S COCOA BUTTER FORMULA MASSAGE CREAM FOR STRETCHMARKS mengandungi kolagen, elastin, argan oil dan shea butter yang bertindak :


Mengurangkan garisan selari agar tidak kelihatan.


Meningkatkan ketegangan kulit dan memudarkan kesan timbul selulit.



Produk ini telah diuji secara klinikal dan bebas :
 paraben
.
 phthalates
.
mineral oil


Kehadiran ekstrak daun pegaga juga mampu memberikan kelembapan kepada kulit agar kulit kekal lembab sehingga 48 jam. 


Ujian telah dilakukan menggunakan produk ini keatas 102 orang wanita yang berusia lingkungan 18-49 tahun selama lapan minggu.πŸ‘©πŸ‘©


Hasil mendapati 98% WANITA BERSETUJU TERDAPAT PERUBAHAN YANG BAIK PADA KULIT DARI SEGI KETEGANGAN, TEKTUR DAN TONA KULIT. Mereka yang mengalami kulit sensitif juga sesuai menggunakan produk ini.


Produk ini didatangkan dengan bauan yang menyenangkan daripada ekstrak koko dan shea butter. 
shea butter
cocoa butter

Comments

Post a Comment

Popular Posts